De gemeente Utrechtse Heuvelrug helpt sociale huurders met energie besparen. Dat doen ze met een gratis energieadvies en een gratis energiebox.

Hoe werkt het?

Als u meedoet met de actie komt er een energieadviseur bij u thuis. Deze adviseur geeft adviezen over kleine maatregelen zoals tochtstrippen en leidingisolatie. Ook geeft de adviseur tips over energiezuinig wassen, koken en verwarmen. Met deze adviezen en tips kunt u elk jaar veel geld besparen. Het huisbezoek duurt ongeveer 45 minuten.

Na afloop ontvangt u een rapport per email waarin de belangrijkste adviezen en tips nogmaals staan vermeld. Met dit rapport en legitimatiebewijs kunt u bij de HUBO in Leersum of van Dijk Bouwmarkt in Driebergen-Rijsenburg gratis een energiebespaarbox ophalen. In deze box zitten energiebesparende producten ter waarde van 50 euro.

jong stel op houten blok voor muur

Aanmelden

U kunt zich inschrijven voor deze actie op jouwhuisslimmer.nl

U kunt zich ook aanmelden tijdens de actiemiddagen op de markt. Wij staan

  • Donderdag 10 februari op de Kampweg in Doorn,
  • Woensdag 9 februari op de Traaij in Driebergen,
  • Vrijdag 11 februari op het Kerkplein in Leersum.

Op de actiemiddag delen we ook gratis energiebespaarboxen uit aan degene die geen scan willen. De voorraad is beperkt, dus op = op. Wilt u een energiebespaarbox ophalen, neem dan deze brief en een legitimatie mee. De energiebespaarbox is er alleen voor mensen met een sociale huurwoning.

Veelgestelde vragen

Ja, wij werken met veel verschillende aanbieders samen. Hierdoor zijn wij niet afhankelijk van één product of partij en kunnen dus onafhankelijk adviseren. 

Wij maken een plan van alle op de markt beschikbare technieken. Denk aan alle vormen van dak-, vloer-, bodem-, glas- en spouwmuurisolatie. En op gebied van verwarming en energieopwekking, namelijk CV en (hybride) warmtepomp, ventilatie en zonnepanelen en zonneboiler. Maar eerlijk is eerlijk, er zijn ook een aantal zaken waar we niet over adviseren. Zo vallen kozijnen, zonnedakpannen, een groendak en windmolens niet in ons portfolio.

Ja en nee. Het kan niet onder de vlag van Susteen, maar sommige adviseurs bieden dit wel aan op persoonlijke titel. Wij brengen je graag met hen in contact. Dus hulp nodig? Bel onze klantenservice op 085 8085119.

Het advies is een concreet plan op het gebied van isolatie, efficiënte warmteopwekking en zonne-energie afgestemd op jouw huis en jouw wensen. Je krijgt inzicht in de kosten, opbrengsten, besparingen en terugverdientijden. Verder krijg je inzicht in alle beschikbare subsidies en in gunstige financieringen. We helpen jou indien gewenst bij het aanvragen. Ook ontvang je vrijblijvende offerte(s) van onze partners. Deze partners zijn door ons geselecteerd op basis van ervaring, betrouwbaarheid en producten met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Zo hoef je niet zelf op zoek te gaan naar passende offertes van uitvoerende partijen. Kies je ervoor om de offerte te tekenen? Dan gaat Susteen voor je aan de slag. Kortom, alles is geregeld met één simpele handtekening.

Uiteraard zijn het advies en de bijhorende offertes geheel vrijblijvend. Het afnemen van een advies verplicht je niet tot het laten uitvoeren ervan. De keus is geheel aan jou en je zit dus nergens aan vast. 

Nee, u ontvangt bij een Optimaal Bespaaradvies, Energieneutraal -, Gasloos - en Warmtepompadvies geen energielabel. Bij ons Verbeterplan met energielabel ontvang je wel een energielabel als je via Susteen laat uitvoeren. In dit advies lees je ook wel energielabel je maximaal kan bereiken met jouw woning. Bekijk ons Verbeteradvies via onderstaande knop. Heb je geen advies, maar alleen een energielabel nodig voor verkoop of verhuur van je huis, vraag dan hier een label aan bij Susteen. 

Verbeteradvies met energielabel

Als je er voor kiest om de offerte bij jouw advies te tekenen, zodat de maatregelen worden uitgevoerd? Dan kan je de getekende offerte per post sturen of uitprinten, scannen en mailen naar info@susteen.nl. Uiteraard kunnen wij je hierbij helpen als dat nodig is. 

Staat er op de offerte dat je een aanbetaling moet voldoen, dan verwerken wij deze aanbetaling zodra wij deze hebben ontvangen. Wij sturen de opdracht naar de uitvoerende partij en zij zullen contact opnemen voor het maken van een afspraak. Je hoeft dus niet zelf contact op te nemen met de uitvoerder.