Huurders in Utrechtse Heuvelrug reageren positief op energieadvies

‘Prima gesprek met waardevolle tips’ en ‘Ik dacht dat ik al goed bezig was, maar er valt nog veel meer te besparen.’

Dit zijn enkele reacties van huurders die hebben deelgenomen aan de energiebespaaractie in de gemeente Utrechtse Heuvelrug. De actie richt zich op bewoners van een sociale huurwoning en bestaat uit een energieadvies en energiebespaarbox. Inmiddels hebben meer dan 500 mensen deelgenomen en de reacties zijn heel positief. Niet alleen de box maar ook het telefonische advies valt bij de bewoners in goede aarde.

energieadvies-diensten-zakelijk-telefoon-advies

Energieadvies aan huurders is mogelijk

Advies geven aan huurders is best lastig. Voor de hand liggende ingrepen zoals isolatiemaatregelen zijn immers de verantwoordelijkheid van verhuurders en niet van de huurder. Woningeigenaren kunnen met dergelijke ingrepen grip krijgen op hun energierekening, huurders niet. Zij zijn aangewezen op kleine maatregelen als tochtwering en radiatorfolie. Daarnaast zal een deel van de energiebesparing behaald moeten worden met gedragsverandering en dat is per definitie veel moeilijker dan een technische oplossing.

We zijn dan ook best trots op de vele positieve reacties op onze adviezen kleine maatregelen en tips over energiezuinig verwarmen, koken en wassen. We feliciteren met name de adviseurs in Utrechtse Heuvelrug met deze mooie prestatie.

Ook een actie in uw gemeente? Bekijk de mogelijkheden.

Delen via:

Delen via:

Gerelateerd bericht

Ga naar de inhoud